DE avonturen na 1 week Port Alfred - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Melissa & Romy - WaarBenJij.nu DE avonturen na 1 week Port Alfred - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Melissa & Romy - WaarBenJij.nu

DE avonturen na 1 week Port Alfred

Blijf op de hoogte en volg Melissa & Romy

13 Februari 2013 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Omdat we weten dat jullie allemaal (in koud Nederland) zitten te wachten op een nieuw reisverslag vanuit het warme Zuid-Afrika… tadaa hier dan weer een verhaal over al onze avonturen.
Vorige week hadden we dan voor het eerst les op Stenden Zuid-Afrika, maar laten we ook niet overdrijven want het grootste deel lagen we op het strand. Naast ons reguliere rooster van PBL, lectures en workshops hadden we ook een introductieweek. De eerste introductie dag kregen we een lesje in de taal van een cultuur hier in Zuid-Afrika: de Xoxha’ s. Die taal is voor een Nederlander dus echt onmogelijk aangezien wij die klanken niet eens uit kunnen brengen. Donderdag in de introductie week was ook zeer interessant we hebben toen een tour gemaakt door de Townships. In deze sloppenwijken zijn door studenten van Stenden verschillende projecten opgezet om de kinderen een betere toekomst te gunnen. We zijn langs een project geweest waar kinderen van alle leeftijden les kregen en konden spelen in een veilige omgeving. Het tweede project wat we bezochten was van een Nederlander, Jan, die een school had opgezet waar kinderen overdag aan het sporten waren (schermen, turnen, roeien) en in de avond les kregen, een heel mooi initiatief. Het viel ons op dat de zogenaamde townships waar wij doorheen reden helemaal niet zo slecht waren als wij ons hadden voorgesteld, er waren gewoon huizen en we zagen mensen met mobiele telefoons lopen, toen we hier later naar vroegen bleek het ook dat wij door de betere delen van de sloppenwijken waren gereden. Wij hebben maar 2 projecten bezocht van de meer dan 50 waarvan velen zich ook in de slechtere gebieden bevinden.
Die week zijn we ook naar Kelly’ s beach geweest, dit strand is het enige gedeelte van kilometers lang strand waar je veilig kan zwemmen omdat er lifeguards aanwezig zijn. De stroming hier in zuid afrika is zeer sterk, rustig zwemmen is hier geen optie. Zodra we in het water stonden werden we door de golven omver gegooid en zodra de zee zich weer terugtrok, trok hij ons gezellig mee. Ik kan vertellen we hebben hier heel erg gelachen maar nadat we hier en daar wat schaafwonden hadden opgelopen, zijn we de volgende dag toch maar weer naar kiddies beach gegaan zodat we lekker rustig in het water konden zitten (zonder dat de zee ons opslokte). Zaterdagavond was het eten op Stenden om zo te zeggen niet zo lekker, dus hadden we besloten om uit eten te gaan. We zijn gaan eten bij LINKS wat vlakbij ons verblijf is. We kunnen ons nog steeds verbazen over de prijzen en voelen ons hier heel rijk. De ober kwam aan onze tafel en liet ons de wijnkaart zien, en raadde ons een aantal wijnen aan. Bij de pinotage zei de ober dat dit een van de duurdere wijnen was, maar zeker de moeite waard. We zijn uiteindelijk ook voor de pinotage gegaan en hebben weer even gelachen, de duurste wijn op de kaart was 105 rand, omgerekend zo’ n 10 euro en dat voor een hele fles. We hadden een tipsy steak (steak gebakken in brandy) en zijn toen ook nog maar voor het toetje gegaan een heerlijke lemon cheese cake (wel gedeeld haha). Na het heerlijke eten zijn we zo doorgerold naar de stenden bar om vervolgens door te gaan naar snors een bar aan het strand, een goede avond dachten wij zo.
Zondagochtend stond er een boat cruise op het programma, 2 uur varen over de Kowie rivier. Al snel hadden we door dat de cruise boat meer een varende bar was. Op deze mobiele bar hebben we een prachtige tocht tussen de natuur van Port Alfred afgelegt. En tijdens onze tocht hebben we voor het eerst een Giraffe gezien midden in de open natuur. De boot tocht was heerlijk, en daarna zijn we doorgegaan naar de Barmuda waar we van 1 uur s ´middags tot zo’ n half 8 in de avond hebben gezeten, heerlijk op de loungebank en van 4-6 was er happy hour (tweede cocktail gratissss) en tijdens happy hour verzamelen alle studenten van stenden ZA zich naar de Barmuda.
Dinsdagmiddag (gister) hebben we deelgenomen aan een foto voor "the Rhino foundation". Dit doel zet zich in voor neushoorns waar op gejaagd wordt. Deze neushoorns worden neergeschoten om vervolgens het ivoor eruit te hakken en de neushoorn dood te laten bloeden. De woordvoerster van de foundation vertelde dat alleen dit jaar ,dus in 1.5 maand tijd, al 193 neushoorns waren gestorven door de jacht op ivoor.
Aankomend weekend gaan we een weekendje weg naar Jeffreys Bay om surflessen te volgen, maar daar natuurlijk meer over na het weekend.

Liefs,
Romy en Melissa

• 13 Februari 2013 - 17:52

Selma:

Meiden wat een prachtig verhaal weer, wat zullen jullie genieten! Leuke tochten gemaakt en af en toe nog wat les, ha ,ha. Super. Het strand zag er prachtig uit, jaloers hoor, hier is het echt bar koud, veel plezier en ik wacht met smart op jullie verdere verhalen X

• 13 Februari 2013 - 23:00

Marja:

Hoi Melissa en Romy,wat een prachtig verslag zo hebben we een beetje idee hoe jullie je dagen vullen en dat lijkt tot nu toe nog erg op vakantie moet ik zeggen.Geniet er van de geweldige ervaring en het zonnige weer want hier is het koud en als het goed is komt er ook weer sneeuw de komende dagen.Veel liefs en dikke kussen uit Nederland van ons.XXXX

• 13 Februari 2013 - 23:14

Lotte:

Lieve Melis, wat een gaaf verhaal weer! Klinkt echt super wat jullie allemaal doen en meemaken, word er wel heel jaloers van! Genietze en (leerze) verder en heb nu al zin in het volgende verhaal! xxx

• 14 Februari 2013 - 08:10

Fauve:

Hee Romy!

Jeetje wat een een leuke verhalen zeg! Zo te lezen hebben jullie
    het erg naar jullie zin daar! Nog super veel plezier daar!

Hele dikke kus Fauve

• 14 Februari 2013 - 10:44

P.Grooteman:

Hoi Melissa en Romy

Weer een geweldig reisverslag van jullie ontvangen
    Wat een pracht dat jullie dit allemaal mee mogen maken
    We hebben echt genoten van jullie mooie verslag
    Nou nog een hele leuke tijd daar en tot ziens al duurt dat nog
    wel even. We skypen nog wel een keer

xxxxxxxxxxxOpa Pe en Oma Gerda

• 14 Februari 2013 - 14:09

Manon:

Lieve meiden,
    Super om weer een verhaal van jullie te lezen. Ik kan jullie wel zeggen. de jaloezie stijgt per zin die jullie schrijven .. haha! Geniet ervan meiden, en alvast succes met het surfen!
    Veel liefs, Manon x

• 16 Februari 2013 - 16:34

Lida:

Nog maar twee weken weg, en zo te lezen al heel veel gezien, gedaan en... genoten! de wijntjes en cocktails smaken je goed he Romy? haha, lekker hoor!
    Wat een avonturen; ben nu al benieuwd naar het volgende reisverslag en natuurlijk naar foto's!!
    Fijne tijd nog,

Groetjes uit IJmuiden

• 16 Februari 2013 - 18:40

Marian:

Meiden, wat geweldig wat jullie allemaal meemaken! Een heel ander werelddeel
    extra bijzonder om dat mee te mogen maken. Lekker genieten en veel plezier
    met het surfen.
    Veel liefs Aad, Marian en lies

• 19 Februari 2013 - 20:05

Marry Feld:

Wat een heerlijk verslag, geniet ze, liefs Marry xx