Wat we ondertussen beleefd hebben... - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Melissa & Romy - WaarBenJij.nu Wat we ondertussen beleefd hebben... - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Melissa & Romy - WaarBenJij.nu

Wat we ondertussen beleefd hebben...

Blijf op de hoogte en volg Melissa & Romy

20 Maart 2013 | Zuid-Afrika, Port Alfred

We hebben alweer een tijdje niks van ons laten horen dus het werd wel weer eens tijd om een verslag te plaatsen. We beginnen maar bij het begin en dat was 2 weken geleden. We zijn toen een weekend naar de Madolo’s geweest, dit is ook een vestiging van stenden in Alicedale waar de lessen in wildlife worden gegeven. Het was hier helemaal tot rust komen, een heerlijk huis met een zwembad! Vrijdagavond kwamen we aan waarna we gelijk gingen eten en daarna even hebben rondgekeken. Die avond hebben we 30 seconds gespeeld, altijd leuk! Zaterdag gingen we naar’ the Bushman sands’, een hele mooie lodge waar we zijn gaan golfen. Nouja, de helft van de groep ging echt golfen en de andere helft waaronder Melissa vond het alleen maar leuk om over de baan te scheuren (dus wanneer ze foto’s post met een club in haar hand, ze heeft helemaal niet gegolfd ahah) Het golfen was heel leuk en zelfs niet onverdienstelijk dus misschien een nieuwe hobby voor in nederland. Na het golfen terug gegaan naar ons verblijf om te eten en ons om te kleden om die avond naar Louis Pub te gaan, een heel leuk cafe waar we ons hebben vermaakt met poolen en een raar Zuid-Afrikaans cricket team die ons wel interessant vonden, maar wij hun meer irritant. Zondag flink uitgeslapen, en de heeeeeeleee dag bij het zwembad gelegen. Het weekend daarop zijn we in Port Alfred gebleven, Op zaterdag hadden we een massage geboekt bij de spa, heerlijk. Zondag was alweer zo’n heerlijk rustig dagje, we hadden de middag op het strand gelegen om ons daarna om te kleden en door te rollen naar de Barmuda, waar het weer cocktails happy hour was. Van de Barmuda zijn we toen doorgelopen naar de buren; Ocean Basket, waar we hebben genoten van een schaal met sushi en zijn daarna vroeg naar bed gegaan. Die week daarna hebben we het vrij druk met school gehad, om jullie niet te laten denken dat we hier een beetje vakantie aan het vieren zijn, nee we gaan ook nog naar school. Veel deadlines die gehaald moesten worden, dus ook wij moesten even aan de bak. Afgelopen weekend was het vooral uitgaan, strand, strand en nog een strand om ons kleurtje bij the houden haha en vrijdag hadden we bij de Highlander gelegen, Een Engelse pub waar je goed kan lunchen en daarna bij het zwembad mag liggen. Wat ook nog leuk is om te vertellen is dat we vaak bij een klein restaurantje gaan eten dat c´est la vie heet, het is een restaurantje waar je vooral kan genieten van heerlijke kazen, pesto en wijn. De eigenaresse is ginger een al wat ouder dametje dat altijd heel enthousiast en grappig is, een ondernemend vrouwtje op haar oude dag. Samen met haar man runt ze het kleine restaurantje, al gaat alles niet zo snel , het eten is heerlijk! De afgelopen twee weken hebben we het dus vooral rustig aan gedaan. Aankomend weekend is het plan er om naar Schotia te gaan, dit is een game reserve vlakbij Port Elizabeth. Heel misschien hebben we na dit weekend de big five wel gespot. Ook zijn we al druk bezig met het plannen van onze tien daagse reis na de toets week. We zullen dan naar Kaapstad gaan en een deel van de garden route meepakken. Na het weekend zullen we dus weer mooie verhalen hebben over wilde dieren en meer.

Liefs,

Romy & Melissa

• 20 Maart 2013 - 09:08

Marja :

Super leuk verslag weer dames,geniet er van want voordat jullie het weten zijn jullie weer in het koude nederland.Veel liefs XXXXXX

• 20 Maart 2013 - 12:08

Selma:

Wat genieten meiden, super, veel plezier de komende tijd en uuuh succes met de toetsen, Gr.

• 20 Maart 2013 - 13:06

Lida:

Heerlijk om weer zo'n superleuk verslag te lezen. Ik denk dat ik maar alvast wat reisgidsen van Afrika in huis ga halen. Misschien optie voor volgend jaar!!!????
    Jullie hebben het gelukkig erg goed naar het zin en genieten volop! het is jullie gegund hoor!
    Nog een hele fijne tijd gewenst en veel succes met de toetsen! groetjes van de ebbelingetjes!!

• 20 Maart 2013 - 22:53

Oma Tine:

IK vond het weer een leuk ver.slag hoor.en geniet maar van het mooie weer.

Want hier is het veel te koud.

Groetjes Oma Tine. . ..