Hoe het allemaal begon - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Melissa & Romy - WaarBenJij.nu Hoe het allemaal begon - Reisverslag uit Port Alfred, Zuid-Afrika van Melissa & Romy - WaarBenJij.nu

Hoe het allemaal begon

Blijf op de hoogte en volg Melissa & Romy

04 Februari 2013 | Zuid-Afrika, Port Alfred

Daar stonden we dan in alle vroegte. Eerst even ontbeten op schiphol om het afscheid nog even uit te stellen maar, om half 8 moesten we dan toch echt door de douane. Onze huilende moedertjes stonden flink te zwaaien, en daar gingen we dan het begin van onze reis naar Zuid-Afrika.
De KLM heeft zo'n mooie slogan: Je zult niet van je bestemming genieten als je niet van de reis genoten hebt. iets in die richting a la wat ik probeer te zeggen lekker begin van die reis bij de KLM als je al begint met een paar uur vertraging.
Uiteindelijk vlogen we weg om half 12, we zaten super relaxed want we hadden heerlijk 3 stoelen voor ons twee en met dat entertainmentsysteem zat het ook wel goed. gedurend de 10 uur vliegen heb ik (romy) maar een film marathon met mezelf gehouden en melissa die lag vooral te slapen en werd dan af en toe wakker om een game te spelen of toch maar even een film te kijken. Rond 11 uur s' avonds landde we op OR Tambo Johannesburg en dat is waar de hel begon daar moesten we de hele nacht wachten op onze volgende vlucht naar Port Elizabeth. Daar lagen we dan ergens op een niet zo comfortabel bankje bij de check-inns. En slapen was geen optie want we wilden liever aankomen in port alfred met al onze koffers. Na een lange nacht konden we 6 uur sochtends inchecken om, om kwart over 8 te vliegen naar Port Elizabeth, Achter de douane op Johannesburg hebben we ook de Wimpy's ontdekt dat is zegmaar de afrikaanse macdonalds haha. De vlucht naar PE ging vrij snel en daar werden we opgehaald door twee van de drivers van Stenden genaamd: Big Mac en Patrick en neem van ons aan big mac ziet er ook uit als een big mac. Vanaf PE mochten we nog heel fijn 1,5 uur in de auto richting Port Alfred maar dat kon er nog wel bij na meer dan 24 uur reizen.
Daar kwamen we dan aan op de campus van Stenden, eindelijk! daar kregen we wat informatie maar gelukkig begrepen ze daar dat we zo snel mogelijk naar ons verblijf wilden om te slapen en te douchen. Die avond zijn we heel vroeg gaan slapen en werden de volgende dag rond 1 uur wakker, wij zijn al helemaal gewend aan het feit dat de Zuid Afrikanen het allemaal rustig aan doen. Die take it easy manier van leven vonden we ook uit toen we die dag gingen lunchen bij een restaurantje aan het strand, we hebben zo'n uur gewacht op ons eten en ze kunnen hier ook nog wel wat leren van de nederlandse bediening ze hebben hier namelijk het dienblad vast met 2 handen, en als ze het eten brengen vragen ze of je het even kan doorgeven in plaats van het eten netjes voor iedereen te plaatsen. Na het eten hebben we toch wel even moeten lachen, de ober kwam naar onze tafel en vroeg can I take it away en wij zeiden gewoon yes please, een paar minuten later kwam de ober terug met een bakje met de overige pizza punten om mee te nemen. Toen hebben we toch wel even in een deuk gelegen dat het hier heel normaal is om je eten wat je niet opeet mee te nemen in een doggy bag. Helaas regende het de hele dag, dus ons plan om te gaan zonnen was gecanceld. Daarom zijn we na het eten terug gegaan om een beetje te chillen in ons verblijf of zoals wij het noemen ' ons hol'. De regen is de hele dag niet gestopt maar, toch besloten we tijdens het eten op de campus die avond naar de Barmuda te gaan met een paar andere meiden die we hier ontmoet hebben. Barmuda is een bar in het centrum van Port Alfred waar je heerlijke cocktails kunt drinken. Savonds kwamen we helemaal doorweekt aan maar dat mocht de pret niet drukken, we dronken allemaal een cocktail en wijntje om het niet zo laat te maken aangezien we de volgende ochten om 8 uur op school verwacht werden. Ze hebben het hier in ZA goed geregeld want het bier is goedkoper dan water en voor een cocktail en een glas wijn betaal je zo' 50 rand wat omgerekend zo ongeveer 4.55 euro is. die prijzen zouden we graag mee naar nederland nemen haha. Dit was het voor vandaag volgende keer kunnen we wat meer vertellen over het schoolleven hier in ZA en we zullen zeker wat foto' s posten!

Liefs Romy en Melissa

• 04 Februari 2013 - 20:47

Jolanda:

Huilende moedertjes? What about huilende dochtertjes!

• 05 Februari 2013 - 18:09

Romy:

hahaha mam daar wilde we het niet over hebben

• 05 Februari 2013 - 19:32

Ome Bertus Tante Heddy :

goed verslag kyken uit naar meer

• 06 Februari 2013 - 18:54

Paul En Thea:

Hoi, meiden, leuk om jullie verslag uit Zuidafrika te lezen en daardoor het gevoel dicht bij jullie te zijn, geniet er maar van, van deze bijzondere reis, hartelijke groeten Paul en Thea, we blijven jullie volgen!!

• 06 Februari 2013 - 23:33

Oma Tine:

hallo meiden

wat een leuk verslag groetjes